The Daily Mirror

The Daily Mirror

Den 4. maj 1896 begyndte Alfred Harmsworth at udgive Daglig post. Det var den første avis i Storbritannien, der sørgede for en ny læsepublikum, der havde brug for noget enklere, kortere og mere læsbart end dem, der tidligere havde været tilgængelige. En ny innovation var banneroverskriften, der gik lige på tværs af siden. Der blev givet betydelig plads til sport og historier om menneskelig interesse. Vigtigst af alt var alle dens nyhedshistorier og artikler korte. Den første dag solgte den 397.215 eksemplarer, mere end nogen sinde før var blevet solgt af nogen avis. (1)

En af de populære innovationer i Daglig post var en kvindesektion, der behandlede spørgsmål som mode og madlavning. Alfred Harmsworth besluttede at etablere Dagligt spejl, en avis "for blide kvinder". Kennedy Jones blev ansvarlig for projektet og brugte 100.000 pund i reklame, herunder en gaveordning af forgyldte og emaljespejle. Mary Howarth, blev udnævnt til redaktør, og det meste af personalet var kvinder. Det første nummer blev udgivet den 1. november 1903. Harmsworth skrev i sin dagbog, at "efter de sædvanlige barselsangst producerede det første eksemplar kl. 21.50 Det ser et lovende barn ud, men tiden vil vise, om vi er på en vinder eller ej. " (2)

Det nye papir leverede tyve sider i tabloidstørrelse for en krone. Harmsworth erklærede i det første nummer, at "Daily Mirror var nyt, fordi det i journalistikken repræsenterer en udvikling, der er helt ny og moderne i verden; den er ulig enhver anden avis, fordi den forsøger, hvad ingen anden avis nogensinde har forsøgt. Den er ikke blot modebulletin, men en afspejling af kvinders interesser, kvinders tanker, kvinders arbejde. Den sunde og sunde beskæftigelse i hjemmelivet. " (3)

På sin første dag blev cirkulationen af Dagligt spejl var 265.217. Dette var hovedsageligt et resultat af en massiv reklamekampagne. Dets forside bestod af billedfrie annoncer til forskellige tøjmaskiner, fræsere og pelsdyr. Inde havde den lister over "Distinguished Invalids", "Fashionable Announcements" og "Our Birthday List". Der var også en artikel om "Hvor bemærkelsesværdige mennesker tilbragte weekenden". Der var vejrmeldinger fra Bath, Harrowgate, Biarritz og Kairo, men ikke Birmingham eller Manchester. (4)

Dumme fejl blev begået i den første udgave. For eksempel skulle en almindelig spalte, "Vores franske brev" ændres til I går i Paris ". Salget faldt dramatisk efter den første lancering og inden for en måned var oplaget under 25.000 og tabene var £ 3.000 om ugen." Avisen blev største udgivelsesfejl i Alfreds karriere og tabte 100.000 pund, før dens formuer blev berigtiget. Den oprindelige idé - at en stor kvindelig læserskare kunne lokkes til en krone papir væk fra produktioner på seks øre som Dronning og Kvindernes felt - viste sig helt forkert. "(5)

Alfred Harmsworth var stærkt imod kvinders stemmeret og kvinder, der ønskede karriere, og derfor var han meget opsat på at producere en avis, der ikke appellerede til den "frække nye kvinde, der røg cigaretter og havde utænkelige forestillinger om afstemningen". Harmsworth håbede, at hans nye avis "ville tiltrække lyse, hjemmekærlige damer, som igen ville tiltrække annoncører af tøj, smykker og møbler." (6)

Matthew Engel, forfatteren til Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) har argumenteret for, at "Dagligt spejl havde ikke den samme kun-lige-uden for rækkevidde ambitionelle appel, der gjorde Daglig post sådan en succes i forstæderne. "(7) Maurice Edelman var overbevist om, at katastrofen ikke så meget var en fejlberegning af markedet som et resultat af Harmsworths ødipale besættelse: ubevidst startede han et papir, der ville glæde sin mor." (8)

Harmsworth havde en nedladende og følelsesladet holdning til kvinder: "Ni kvinder ud af ti vil hellere læse om en aftenkjole, der koster mange penge - den slags kjole, de aldrig i deres liv vil have en chance for at bære, end om en simpel frakke, som de havde råd til. En opskrift på et fad, der kræver en halvliter fløde, et dusin æg og brystene på tre kyllinger glæder dem bedre end at blive fortalt, hvordan man laver irsk gryderet. " (9)

Hannen Swaffer var avisernes første kunstredaktør, og Guy Bartholomew blev hans assistent. På tidspunktet for sin første fødselsdag solgte avisen 290.000 eksemplarer. Bartholomæus var en dygtig kunstner og tegner og frem for alt en strålende billedredaktør og spillede en vigtig rolle i avisens succes. (10)

Swaffers og Bartholomews arbejde blev vigtigere, efter at Alfred Harmsworth annoncerede en ændring af strategien: "Jeg havde i mange år en teori om, at en daglig avis for kvinder var i akut forespørgsel, og jeg startede en. Troen kostede mig 100.000 pund. Jeg fandt ud af, at jeg blev slået. Kvinder vil ikke have deres eget dagblad .... Jeg ændrede derefter prisen til en halv skilling og fyldte den fuld af fotografier og billeder for at se, hvordan det ville klare sig. Det gjorde det. " (11)

Hamilton Fyfe eksperimenterede også med at bruge forskellige typer fotografier på forsiden. Den 2. april 1904 blev Dagligt spejl udgivet en hel side med billeder af Edward VII og hans børn, Henry, Albert og Mary. Dette var en stor succes, og Harmsworth indså nu, at den britiske offentlighed havde en intens interesse i fotografier af den kongelige familie. Avisen beskæftigede et stort team af fotografer, der blev betalt £ 3 10s om ugen. (12)

En anden vellykket innovation var sponsorering af særlige begivenheder. I juni 1904 blev Dagligt spejl betalte D. M. Weigal for at køre en tyve-hesters magt Clément-Talbot på en 26.000 mil lang motorløb. En måned senere tilbød avisen en hundrede guinea -pris for den første person, der svømmede Kanalen. Det Dagligt spejl begyndte også at være pioner i ideen om det "eksklusive". Det første eksempel var det "eksklusive" interview med Gilbert Elliot-Murray-Kynynmound, 4. jarl af Minto, den nye vicekonge i Indien. Denne fremgangsmåde var populær, og senere samme år var avisens oplag nået op på 350.000. (13)

Efterhånden som kvaliteten af ​​reproduktion af fotografier blev forbedret, steg salget af avisen. Den 21. maj 1910 blev Dagligt spejl skabte en journalistisk sensation, da den offentliggjorde et foto af den døde Edward VII, der lå på sin seng i Buckingham Palace. "Offentlig reaktion var forudsigelig: chok, rædsel, forargelse og stormløb for at købe kopier på aviskioskerne. Kuppet afslørede offentlighedens morbide fascination for berømte lig." (14)

Klager over, at Dagligt spejl havde vist frygtelig smag ved at trænge ind i privat sorg blev undermineret, da Hannen Swaffer, avisens kunstredaktør, gav oplysninger om, hvordan fotografiet blev opnået. Swaffer hørte om billedet, mens han drak øl i et offentligt hus. Han hævdede, at han havde tilbudt 100 pund for at spørge dronning Alexander, om avisen kunne udgive det. Ifølge Swaffers beretning svarede dronningen: "Det kan kun gå i ét papir, spejlet, for det er min favorit." (15)

Alfred Harmsworth, Lord Northcliffe, klagede til redaktøren af Dagligt spejl om avisens personale. "Nogen fortalte mig forleden, at jeres folk alle var socialister." (16) Hamilton Fyfe, redaktøren, gjorde det klart, at avisen støttede det nyligt dannede Labour Party og erklærede, at socialisme var "fremtidens trosbekendelse". Han kæmpede også for, at måltider skulle stilles til rådighed for skolebørn. "Denne bekymring for de mindre heldige og en tro på social retfærdighed og menneskerettigheder skulle være grundlaget for spejlets succes under flere inkarnationer." (17)

I januar 1914, optaget af Tiderne og Daglig post, to bedst sælgende højreorienterede aviser, solgte Harmsworth sin andel af Dagligt spejl til sin bror Harold Harmsworth. Alfred hævdede senere, at han havde været utilpas med avisens hyppige lethed. På det tidspunkt solgte avisen i gennemsnit 1.210.354 eksemplarer hver dag. Ifølge Hugh Cudlipp var Harold "en penge -galning, der betragtede avisen og dens ledsager Søndag Billede som midler til at investere andre steder. "(18)

Guy Bartholomew, der blev udnævnt til direktør for avisen, da han kun var 28 år gammel, og på det tidspunkt havde han allerede spillet en central rolle i skabelsen af Dagligt spejl som en masseoplagets titel, godt rustet til at rapportere om første verdenskrig på en usædvanlig grafisk og slående måde. Adrian Smith har påpeget: "En modig slagmarkfotograf, en dygtig kunstner og tegner og frem for alt en strålende billedredaktør, Bartholomew havde en teknisk evne, der strakte sig til en nøglerolle i udviklingen af ​​Bartlane -processen med teleoverførsel." (19)

I 1914 sendte avisen korrespondenter og fotografer til Europa. Lord Kitchener, krigsministeren, var imidlertid fast besluttet på ikke at få journalister til at rapportere krigen fra vestfronten. Han udnævnte i stedet oberst Ernest Swinton til at skrive rapporter om krigen. Nyhedsfotografer var heller ikke tilladt nær frontlinjen. The Daily Mirror opfordrede soldater til at tage fotografier ved at tilbyde pengepræmier til læsernes bedste krigsbilleder, og det trak en stor scoop ved at offentliggøre de første billeder af en kampvogn i aktion. (20)

Bartholomew ansøgte om at blive medlem af Royal Flying Corps, men blev afvist på grund af sit dårlige syn. Han besluttede at blive krigsfotograf, og med hjælp fra Lord Beaverbrook sluttede han sig til den canadiske hær. Bartholomews fotografier blev offentliggjort i Dagligt spejl og udstillet på Imperial War Museum. Efter krigen vendte han tilbage til avisen og krediteres med at have udviklet Bartlane -processen med billedoverførsel, der gjorde det muligt at overføre billeder over Atlanterhavet på mindre end tre timer. I marts 1922 solgte avisen 3.005.430 eksemplarer om dagen. (21)

Alfred Harmsworth, Lord Northcliffe, døde i august 1922. Hans bror, Harold Harmsworth, Lord Rothermere, tog nu fuld kontrol over Daglig post samt Dagligt spejl. Han kørte også Aftennyheder, det Søndag Billede og Søndag afsendelse. Rothermere oprettede Daily Mail Trust som et offentligt selskab til at drive aviserne. Hans vigtigste rival var Maxwell Aitken, Lord Beaverbrook, der ejede den anden store sælgende avis, the Daily Express. "For at sikre, at de to indehavere tænkte to gange om at skære hinanden i halsen, tog Beaverbrook en stor andel i Daily Mail Trust, og Trusten erhvervede en betydelig andel i Express." (22)

Rothermere havde stærke fagforeningssyn og Dagligt spejl gav sin fulde støtte til regeringen under generalstrejken. Den 5. maj 1926 stod der: "The Dagligt spejl opfordrer sine læsere til at gøre alt i deres magt for at støtte regeringen. "(23) Avisen fordømte strejkerne og advarede regeringen om ikke at overgive sig." Folket forventer, at regeringen ikke svigter sin pligt. Hvis kabinettet overgiver sig, vil demokratisk regering for evigt være umulig i dette land. "(24)

Rothermere gav også sin støtte til fascister i Europa, herunder Benito Mussolini i Italien og Adolf Hitler i Tyskland. Han talte i glødende vendinger om Mussolini i løbet af 1920'erne og fejrede ti år med sit diktatur som "den største udvikling i det sidste årti af verdenshistorien ... denne genopbygning af Italiens nationale geni". (25) Lord Rothermere mente, at "fascismen i Italien som andre steder blev fremstillet som håbets bastion mod den bolsjevikiske trussel." (26)

Lord Rothermere skrev, at Lenin, lederen af ​​den russiske revolution var en kriminel, der "tog fat i et tilbagestående land og smadrede det i stykker", mens han argumenterede for, at Mussolinis fascister "åbenbart var inspireret af mere ophøjede motiver ... Denne unge, kraftige , ivrig italiensk gjorde mere end at redde Italien. Efter min vurdering reddede han hele den vestlige verden. " (27)

I marts 1931 begyndte Lord Rothermere at sælge sine aktier i Dagligt spejl og Søndag Billede. Den talentfulde Guy Bartholomew blev udnævnt til redaktionel direktør for Daily Mirror i november 1933. Hans første forside var en mand, der blev lynchet i Californien. Donald Zec har argumenteret for, at Bartholomew blev betragtet som far til Storbritanniens tabloider. "Hans formel var groft, sex, oprigtighed og sensation." (28) Han blev beskrevet af kollegerne som "analfabeter og berusede" og "halvlitterære og halvt sure". Andre medarbejdere betragtede ham som et geni, og med Edward Pickerings ord, en underredaktør på avisen, havde Bartholomew "en ekstraordinær flair for at formidle sin entusiasme." (29)

Bartholomew var lige så interesseret i indhold som layout og havde en klar forestilling om, hvordan avisen "kunne efterligne New Yorks sensationelle tabloid -dagblade uden nødvendigvis at ofre dens integritet og mening med formål". Med støtte fra Cecil King, en af ​​avisens direktører, besluttede han at ændre dens markedsstrategi. "De havde til formål at tiltrække friske annonceindtægter ved at målrette mod unge arbejderlæsere med en disponibel indkomst og gik i gang med at omdanne det til en amerikansk tabloid, bemandet af et yderst professionelt team af unge redaktører, designere og journalister." (30)

Lord Rothermere ejede stadig et betydeligt antal aktier i Dagligt spejl og havde magt nok til at offentliggøre en artikel til ros for Oswald Mosley og The British Union of Fascists (BUF) i januar 1934: "Ved dette næste vitale valg vil Storbritanniens overlevelse som stormagt afhænge af eksistensen af ​​et velorganiseret Parti for Højre, klar til at overtage ansvaret for nationale anliggender med den samme formålstjenlighed og metodiske energi som Mussolini og Hitler har vist .... Derfor siger jeg Hurra for sorte skjorter! ... Hundredetusinder af unge britiske mænd og kvinder vil gerne se deres eget land udvikle den ånd af patriotisk stolthed og service, der har forvandlet Tyskland og Italien.De kan ikke gøre det bedre end at opsøge den nærmeste afdeling af Sorte skjorter og gøre sig bekendt med deres mål og planer. " (31)

Salget af Dagligt spejl var nu nede på omkring 700.000, og Lord Rothermere frygtede, at det ville gå i stå og solgte sine resterende aktier og dem, der var i besiddelse af Daily Mail Trust i 1935, hvilket fuldstændigt afbrød hans forbindelse til virksomheden. Bill Hagerty har kommenteret: "Rothermere var en trist og uopfyldt mand, hvis 17-årige forvaltning af avisen havde set det forvandlet fra en banebrydende, vital ung buk af kommunikation og underholdning til en for tidligt midaldrende, middelklasset sløv." (32)

Først Dagligt spejl forblev en ret konservativ avis og gik ind for en forhandlet aftale med Adolf Hitler. Som de fleste andre aviser støttede den Stanley Baldwin og Neville Chamberlain i sin regerings fredspolitik. "Hvem vil blive fanget igen ved at lyve om krig for at afslutte krig og om vores hellige ære og vores højtidelige ed? De forgæves pagter og forældede traktater kan ligge i stykker, uanset hvor Hitler eller nogen andre har kastet dem. Bedre spinkle fragmenter af ubesværlige dokumenter på jorden end millioner af forrådnende kroppe af unge mænd ... Tiden er slut for indgåelse af yderligere pagter, garantier, aftaler, forståelser og andet til forsvar for et umuligt system, der søger at forevige den latterlige løsning af den hævngerrige post -krigsår. Disse arrangementer opdeler stadig Europa i vandtætte rum af sejrherre og overvundne, de mættede og de oprørske. " (33)

I 1936 besluttede Bartholomew med støtte fra Cecil King, en af ​​avisens direktører, at ændre sin markedsstrategi. "De havde til formål at tiltrække friske annonceindtægter ved at målrette mod unge arbejderlæsere med en disponibel indkomst og gik i gang med at omdanne det til en amerikansk tabloid, bemandet af et yderst professionelt team af unge redaktører, designere og journalister." (34) Bartholomæus var også ansvarlig for, at avisen "blev mester for, arbejder og lavere middelklasse". (35)

King indbragte J. Walter Thompson, verdens førende reklamebureau for at hjælpe dem med sin markedsføring. De påpegede, at avisen skulle være designet til de længere pendlingsdistancer, der blev mere og mere almindelige. Thompsons støtte var lige så vigtig som deres vejledning, fordi det betød, at avisen kunne afhænge af annoncørernes opbakning, da den tog det, der ellers kunne have været et meget risikabelt foretagende. (36)

Det var udbruddet af den spanske borgerkrig, der etablerede en anden fascistisk diktator-stat i Europa, der resulterede i en ændret tilgang. Bartholomæus, der hadede overklassernes arrogance og snobberi, tilskyndede redaktionen til at udvikle en anti-establishment-tone. I 1937 blev Basil Nicolson ansat som funktionsredaktør. Nicholson rekrutterede Philip Zec som avisens politiske tegneren og William Connor, der skrev en ligefrem spalte under navnet Cassandra. (37)

Ifølge Connors biograf, John Beavan: "Bartholomew bad Connor om at prøve sig på en kolonne .... Kolonnen dukkede op to eller tre gange om ugen, efterhånden som der var plads. Connor viste snart et talent for robust invektiv ... Kolonnen varierede. Den kunne indeholde hårdtslående politisk kommentar, angreb på offentlige afdelinger og enkeltpersoner, overdådig ros fra enkeltpersoner og dithyrambiske essays om katte eller hjemmelavede retter som kål og sild tilberedt på en bestemt måde. Uanset hvad det var, var det var altid Connor, og det havde et fantastisk publikum. " (38)

Hugh Cudlipp, en ung journalist med socialistiske synspunkter, der senere blev forklaret, blev også rekrutteret: "Roy Suffern udviklede sig og kørte nyhedssiderne ... Jeg kørte indslagene. Lederforfatteren, Richard Jennings, skrev sine egne lederartikler. Cassandra (William Connor) redigerede sin egen spalte, og Philip Zec udviklede sine egne tegnefilm i samarbejde med Cassandra om billedteksterne.Hvis der var et mestersind eller endda to mestersind, bag operationen var det ikke let synligt for guerillaerne, der sigtede mod håndgranater og holde op til offentligheden for at få løsesum. " (39)

Zecs tegnefilm var en umiddelbar succes hos læserne. Zec, der var jøde, følte lidenskabeligt behovet for at besejre Adolf Hitler, en produceret en række stærke tegnefilm mod den nazistiske regering.Som hans bror, Donald Zec, påpegede: "Han præsenterede Hitler, Goering og andre i det nazistiske hierarki som struttende bøf. overraskende opregnede fangede tyske dokumenter Zecs navn blandt dem, der skulle anholdes med det samme, England var faldet. " (40)

Richard Jennings, dybt påvirket af ideerne fra William Morris, skrev lederartiklerne. Spaltister i avisen inviterede konstant læserrespons, og korrespondancekolonner blev udvidet for at imødekomme dem, der var ivrige efter at indhente råd eller at udtrykke politiske holdninger. Philip Zecs tegnefilm blev en vigtig del i den måde, avisen udviklede en social samvittighed på, og i slutningen af ​​1930'erne blev han "landets fremmeste og mest berygtede politiske tegnere." (41)

I juli 1938 besøgte Hugh Cudlipp og Cecil King Winston Churchill i hans hjem i Kent, da de sammen planlagde angrebet på Neville Chamberlain og hans fredspolitik. Resultatet var en række artikler af Churchill, der dukkede op i Dagligt spejl i den følgende måned. I en artikel advarede Churchill om, at den "uberegnelige forsinkelse - hvem der er skyld i det - med at indgå en all -in alliance mellem Storbritannien, Frankrig og Rusland, øger faren for en forkert beslutning truffet af Hitler." Cudlipp påpegede, at det var den eneste avis, der pressede regeringen til øjeblikkelig handling ". (42)

Avisen indtog nu en stærk antifascistisk holdning. William Connor besøgte Nazityskland i 1938 og rapporterede: "Før dette besøg i Tyskland havde jeg altid en snigende fornemmelse af, at der var en stærk understrøm af modstand mod Hitler. Jeg er nu sikker på, at jeg tog fejl. Jeg ved nu, at denne mand har fuldstændig urokkelig tillid til folket. De vil gøre alt for ham. De tilbeder ham. De betragter ham som en gud. Lad os ikke snyde os selv i dette land for, at Hitler snart kan blive fjernet af fjender inden for sine egne grænser. Tyskerne betragter ham som den største skikkelse i deres historie. Bedre og større end Bismarck. Uendeligt overlegen Frederik den Store. " (43)

Connor skrev i Dagligt spejl den 21. marts 1939: "Der er to måder at tabe en krig på. Den ene skal besejres i feltet. Den anden er at tabe krigen, før den begynder. Vi har angivet denne fare i flere måneder. Det er nu indlysende. Det må indrømmes. Hvorfor er en så farlig fare - tydeligt afsløret i Hitlers bog - hvorfor, spørger vi, det først nu anerkendt af vores herskere? Simpelthen fordi, selvom de har læst Hitler (hvilket stadig er tvivlsomt) har de ikke troet på, hvad han har sagt i Mein Kampf. Uden at tro på ham, uden at kende den slags klare galning, de har haft at gøre med, har de troet, at det er muligt at afvæbne ham ved smil, håndtryk, pagter og papirstykker. "(44)

Philip Zec's udviklede et ry som "folkets tegnefilm" og var ofte villig til at påpege regeringens inkompetence. På et krigsskabsmøde den 7. oktober 1940 rejste Winston Churchill spørgsmålet om artikler og tegnefilm, der blev offentliggjort i Dagligt spejl og Søndag Billede. Churchill hævdede: "Det umiddelbare formål med disse artikler syntes at være at påvirke hærens disciplin, at forsøge at ryste regeringens stabilitet og at skabe problemer mellem regeringen og organiseret arbejdskraft. Efter hans betragtede dom var der langt mere bag disse artikler end utilfredshed eller flossede nerver. De stod for noget farligst og skummelt, nemlig et forsøg på at skabe en situation, hvor landet ville være klar til en overgivelse af fred. " (45)

Churchill spurgte, hvem der ejede disse aviser. Sir John Anderson svarede: "The Daily Mirror og Søndag Billede var ejet af en mejetærsker. Et stort antal aktier var i besiddelse af bankens nominerede, og det havde været muligt at fastslå, hvilken person, der eventuelt udøvede avisens bestemmende økonomiske interesse. Det blev dog antaget, at hr. Sieff (Israel Sieff, engelsk forretningsmand og zionist og senere formand for den britiske detailhandler Marks & Spencer) havde en stor interesse i avisen, og at hr. Cecil Harmsworth King (Cecil King, direktør for begge aviser) var indflydelsesrig i papirets opførsel. "Anderson fortsatte med at argumentere for, at" det ville være forkert at forsøge at stoppe offentliggørelsen af ​​disse artikler af en strafferetlig anklagemyndighed ved domstolene. "(46)

Som Wilfrid Roberts påpegede Venstres parlamentsmedlem: "The Daily Mirror tilhørte oprindeligt Lord Rothermere. For cirka ti år siden solgte Lord Rothermere gradvist sine aktier på børsen. De blev opdraget i små blokke. Der er ingen stor eller kontrollerende gruppe aktier, der nu besiddes af en person. De nominerede aktier repræsenterer kun mellem fem og ti procent af hele aktieposten i papiret. Med andre ord, dette papir drives i modsætning til mange andre af en bestyrelse og en formand. The Daily Mirror har ikke ændret sig (sin politik) i de sidste fem eller seks år. Dens personale har ikke ændret sig siden dengang, hvor premierministeren skrev for det. "(47)

Clement Attlee tilbød at tale med Bartholomew og Cecil King, to af seniorpersonerne i avisgruppen. De mødtes den 12. oktober 1940 i et luftangrebskur, der blev brugt af regeringsministre. King registrerede i sin dagbog, at Attlee fortalte dem, at regeringen mente, at aviserne viste en subversiv indflydelse, der kunne bringe nationens krigsindsats i fare. "Jeg bad ham om at give et eksempel. Han sagde, at han ikke kunne tænke på et ... Attlee var kritisk, men så vag og undvigende at være ganske meningsløs. Vi fik indtryk af, at balladen virkelig var Churchills, at Attlee havde været tændte for at gøre noget, han egentlig ikke var interesseret i, og ikke havde gidet at læse hans brief. " (48)

Bartholomew blev udpeget som formand for virksomheden, der udgav Dagligt spejl. Et par dage senere offentliggjorde avisen en tegneserie af Philip Zec om regeringens beslutning om at forhøje benzinprisen. Tegneserien viste en torpederet sømand med et oliesmurt ansigt liggende på en tømmerflåde. Journalisten, William Connor, gav billedteksten: "Prisen på benzin er forhøjet med en krone. Officiel." Som Angus Calder påpegede: "Selvom mange læsere tilsyneladende har accepteret dette pålydende som et påbud om, at de ikke skulle klage over mangel og stigende priser på et tidspunkt som dette, tog Morrison det til at betyde, at søfolk risikerede deres liv for profitører derhjemme. Ernest Bevin var enig med ham, og Churchill ønskede øjeblikkelig undertrykkelse af papiret. " (49)

Zec påpegede senere, at tegneserien var en del af en serie om det sorte marked og farerne ved at spilde mad eller benzin. (50) Den første tegneserie havde vist en sort marketingmedarbejder, der placerede blomster på en død soldats grav og sagde: "Stakkels fyr, hvad kan jeg nu sælge hans mor?" Den anden havde understreget vigtigheden af ​​ikke at spilde mad. Den tredje i serien var at gøre folk opmærksom på, at hver dråbe benzin var dyrebar. Zec forsøgte at sige, at der gik tabt liv ved at bringe tankskibe til Storbritannien, og at spild derfor var umoralsk. "(51)

Det samme nummer indeholdt en redaktion, der hånede hærens ledere som "messingknapper, knogler, socialt fordomsfulde, arrogante og Tradewinds med en tendens til hjertesygdomme, apopleksi, diabetes og forhøjet blodtryk." (52) Winston Churchill mente, at tegneserien antydede, at sømandens liv var sat på spil for at øge benzinselskabernes overskud. "Det var, erklærede han, nødt til at have en stærk effekt i at afskrække søfolk fra at gå med til at tjene på olietankskibe. Den ledende artikel betragtede han som en grov og upassende injurier på de højere officerer i hæren og i øvrigt på den regering, der udnævnte dem, og en beregnet til at sprede alarm og fortvivlelse i rækken og gøre mænd uvillige til at kæmpe i troen på, at de blev ført til deres død af ældre og dumme inkompetenter. " (53)

I Underhuset kaldte Herbert Morrison, indenrigsministeren det for en "ond tegneserie", og Ernest Bevin, arbejdsministeren, argumenterede for, at Zecs arbejde sænkede de væbnede styrkers og offentlighedens moral. Den 18. marts 1942 underrettede advokaterne Morrison om, at tegneserien og artiklerne udgivet af avisen var overtrædelser af regel 2D. Morrison besluttede imidlertid imod dette, efter at en af ​​hans rådgivere hævdede, at avisens "kritik simpelthen afspejlede reel og udbredt utilfredshed med regeringen, og at det ville være meget uforsigtigt at slå til mundstykket for ægte folkelig følelse." (54)

Churchill sørgede for, at MI5 undersøgte Zecs baggrund, og selvom de meldte tilbage, at han havde venstreorienterede meninger, var der ingen tegn på, at han var involveret i undergravende aktiviteter. Bartholomew og Cecil Thomas blev beordret til at møde foran Morrison på hjemmekontoret. Zecs tegneserie blev beskrevet som "værdig til Goebbels når han er bedst" ​​og tænder på Thomas, Morrison fortalte ham, at "kun en meget upatriotisk redaktør kunne videregive den til offentliggørelse". Morrison informerede Bartholomew om, at "kun en tåbe eller en person med et sygt sind kunne være ansvarlig" for at tillade Dagligt spejl at udgive sådant materiale. (55)

I sin selvbiografi syntes Hugh Cudlipp, at regeringen behandlede Zec meget dårligt: ​​"Upatriotisk? Flossede nerver havde ført til forvrænget dom. Philip Zec var socialist og derfor lidenskabelig anti-nazist. Han var også jøde og lidenskabelig anti-Hitler. .Hjælp til fjenden? Da de tyske overkommandopapirer eller sådanne var til rådighed, blev undersøgt af de allierede efter krigen, blev der afsløret et dokument, der reducerede det britiske krigs kabinets opfattelse om spejlet og billedet til sidst af 1940, begyndelsen af ​​1941 og foråret 1942. Dokumentet var en ordre om, at alle Mirror -direktører straks skulle anholdes, når London blev besat. " (56)

Da Anueurin Bevan hørte, at regeringen overvejede at lukke Dagligt spejl han tvang en debat om spørgsmålet i Underhuset. Nogle parlamentsmedlemmer blev rystet, da Herbert Morrison foreslog, at avisen kunne være en del af et fascistisk komplot om at undergrave den britiske regering. Flere påpegede, at Dagligt spejl havde ført kampagne mod fascisme i Europa siden begyndelsen af ​​1930'erne. På den måde havde den støttet Churchill og Morrison i deres kamp mod fred, udenrigspolitikken for Neville Chamberlains regering. (57)

Anueurin Bevan argumenterede i debatten, at: "Jeg kan ikke lide Dagligt spejl og jeg har aldrig kunnet lide det. Jeg ser det ikke ret tit. Jeg kan ikke lide den form for journalistik. Jeg kan ikke lide strip-tease-kunstnerne. Hvis Dagligt spejl afhængig af mit køb, ville det aldrig blive solgt. Men Dagligt spejl er ikke blevet advaret, fordi folk ikke kan lide den slags journalistik. Det er ikke fordi indenrigsministeren æstetisk frastødes af det, at han advarer det ... Han (Morrison) er den forkerte mand til at være indenrigsminister. Han har i mange år arbejderpartiets heksefinder. Han har været smeller-out af onde ånder i Arbejderpartiet i årevis. Han opbyggede sit ry ved at udvælge folk i Labour Party til udvisning og undertrykkelse. Han er ikke en mand, der skal betroes disse kræfter, fordi hans ånd virkelig er intolerant, uanset hvordan han udtaler sig. Jeg siger med alvor og alvor, at jeg skammer mig dybt over, at et medlem af Arbejderpartiet skulle være et instrument til den slags. Hvordan kan vi påkalde befolkningen i dette land og tale om frihed, hvis regeringen gør alt, hvad de kan for at underminere det? Regeringen forsøger at undertrykke deres kritikere. Den eneste måde for regeringen at møde deres kritikere er at afhjælpe de uretfærdigheder, som befolkningen lider under, og at rette deres politik. "(58)

Størstedelen af ​​parlamentsmedlemmerne stod fast bag Morrison, og der blev derfor ikke taget nogen stemme om spørgsmålet. Pressen var forståeligt nok mindst glad for ham. Tiderne, Manchester Guardian, Nyheder Chronicle og Daily Herald protesterede mod den måde, han havde truet med at bruge forsvarsregulering 2D mod regeringskritikere. National Council for Civil Liberties udtrykte også alvorlig bekymring og organiserede et masseprotestmøde i London i april. Det er blevet hævdet, at "det ikke var en lykkelig oplevelse for Morrison at blive pillet som en fjende af borgerlige frihedsrettigheder, da han havde kæmpet så længe bag kulisserne for at beskytte pressefriheden." (59)

Bill Hagerty har hævdet, at Philip Zec under anden verdenskrig blev den vigtigste figur i avisen: "Hans tegnefilm fortsatte med at dominere de slanke spørgsmål om en Spejl det var blevet Folkets Papir og vigtigst af alt papiret fra den tjenende soldat, sømand og flyver ... En socialist og en jøde ... han var blevet tiltrukket af aviser som et middel til at udtrykke sin stærke politiske og sociale overbevisning. "(60)

Den 7. maj 1945 underskrev general Alfred Jodl og admiral Hans-Georg von Friedeburg (chefer for henholdsvis den tyske hær og flåde) den ubetingede overgivelse af de tyske styrker ved hovedkvarteret for general Dwight D. Eisenhower i Rheims. Det blev aftalt, at fjendtlighederne officielt ville ophøre dagen efter. Den 8. maj fejrede briterne og amerikanerne sejren i Europadagen. Philip Zec markerede lejligheden med et budskab til kommende britiske politikere: "Her er du! Tab det ikke igen!". (61)

Det er blevet hævdet, at Zecs tegneserie "hører til blandt de største, han nogensinde har tegnet, og for gamle soldater og sentimentalister stadig kan bringe en klump i halsen næsten 60 år senere." To dage efter at det dukkede op, vedtog Daily Mirror et nyt slogan, som ville dukke op under dens top i hvert nummer i de næste 15 år og indkapsle avisens forhold til sine læsere: "Fremad med folket". (62)

Winston Churchill trådte tilbage som premierminister og anmodede om opløsning af parlamentet den 23. maj 1945. Ved det sidste folkevalg havde det støttet Stanley Baldwin og det konservative parti. Denne gang ville det være meget anderledes. Det førte meget stærkt kampagne for Labour Party og gav i modsætning til de fleste aviser sin fulde støtte til implementeringen af ​​Beveridge -rapporten, at "forslagene til social sikring", der "markerer et stort skridt fremad i den sociale genopbygning af landet". (63)

På dagen for folketingsvalget i 1945 reproducerede Daily Mirror Philip Zecs VE-Day-tegneserie af en blodig og bandageret soldat, der skubbede en sejrskrans. Ved siden af ​​var der en artikel, der opfordrede folket til at stemme på Labour Party: "Vi gengiver på denne side Zecs berømte VE-Day-tegneserie. Vi gør det, fordi det udtrykker mere gribende, end ord kunne gøre de spørgsmål, der står over for folk i denne land i dag ... Stem på vegne af de mænd, der vandt sejren for dig. Du undlod at gøre det i 1918. Resultatet er kendt for alle. Landet 'egnet til helte' opstod ikke. Kortvarig velstand gav plads til lange, tragiske år med fattigdom og arbejdsløshed. Sørg for, at historien ikke gentager sig. " (64)

Roy Greenslade har argumenteret: "Sloganet var smart rettet mod hustruer, veninder og mødre til tjenestemænd i udlandet, hvoraf mange stemte for første gang. De ville naturligvis gerne gøre det godt af de mænd, der endnu ikke vendte tilbage, mange af som var vrede over, at de ikke ville have mulighed for at stemme. Sloganet var smart rettet mod hustruer, veninder og mødre til tjenestemænd i udlandet, hvoraf mange stemte for første gang. Sloganet gav også politisk udtryk til de demobbedte tropper, der var bekymrede over deres fremtid og med stor finhed benyttede sig af følelsen af ​​kammeratskab, de havde oplevet. Afstemningen var for andre, ikke kun for en selv. " (65)

Da afstemningen lukkede, blev stemmeboksene lukket i tre uger for at give tid til, at tjenestemænds stemmer (1,7 millioner) kunne returneres til optællingen den 26. juli. Det var et højt valgdeltagelse med 72,8% af vælgerne. Med næsten 12 millioner stemmer havde Labour 47,8% af stemmerne til 39,8% til de konservative. Labour opnåede 179 gevinster fra Tories og vandt 393 mandater til 213. Den nationale swing på 12,0% fra de konservative til Labour er fortsat den største, der nogensinde er opnået ved et britisk folketingsvalg. Det kom som en overraskelse, at Winston Churchill, der blev anset for at være den vigtigste figur for at vinde krigen, led et stort nederlag. Det blev dengang foreslået, at spejlets "Stem på ham" -kampagne "godt kunne have vundet flere stemmer til Labour -partiet end nogen anden journalistisk virksomhed". (66)

Philip Zec fortsatte som tegneren med Dagligt spejl efter krigen. Oplaget af avisen var 1.571.000 i 1939. I 1947 var det nået 3.702.000 og i 1949 var det den mest populære avis i Storbritannien. Det støttede Arbejderpartiet ved folketingsvalget i 1950: "Dette er et kritisk øjeblik i vores historie og i verden. Det er ikke en tid, hvor vi skal begynde at bøvle og gå baglæns; vi må gå frem besluttet på at sikre fremtiden for vores store Nation. Økonomiske vanskeligheder venter formentlig. Vi mener, at Labour Party er den eneste, der kan håndtere dem. Vi støtter Labour Party, fordi det har holdt sine løfter og fortjent vores tillid. " (67)

Efter krigen begyndte Bartholomæus at drikke stærkt. Hugh Cudlipp påpegede: Bart, næsten halvfjerds, var mere og mere irriteret, grotesk uretfærdig og ramte flasken. Han var lejlighedsvis usammenhængende og ofte upålidelig. "Dette slog undertiden hans dom op og i december 1948 fyrede Bartholomew Cudlipp som redaktør for Søndag Billede. (68)

Den anden magtfulde person på avisen, Cecil King, var rasende, da han hørte nyhederne, og han sluttede sig til med direktør, Philip Zec, for at fjerne Bartholomew som formand. "Til sidst nåede hans fuldskab så store mængder, at der skulle gøres noget." (69) Kort tid efter blev Cudlipp hentet tilbage som redaktør for avisen og senere som redaktionschef for Daily Mirror Newspapers Group. (70)

Cudlipp og King sikrede, at Dagligt spejl forblev en loyal tilhænger af Arbejderpartiet. Nu etableret som avis for arbejderklasserne blev det Storbritanniens bedst sælgende avis og solgte over syv millioner eksemplarer om morgenen for dronning Elizabeths kroning i 1953. I 1950'erne havde den et stabilt oplag på omkring 4,6 millioner, cirka 500.000 foran sin nærmeste konkurrent, Daily Express. (71)

Cecil Thomas, redaktør af Dagligt spejl, og William Connor, ledede en lidenskabelig kampagne mod dødsstraf. Dette var en modig politik, da på det tidspunkt var langt størstedelen af ​​den britiske offentlighed tilhænger af hængning. "Det er en vigtig sag, som millioner af mennesker føler dybt om, for på den vil i sidste ende afhænge hele den etiske og humanitære tendens til strafferet i disse angiveligt oplyste tider." (72)

Cecil King, administrerende direktør for avisen, var ikke enig med Thomas og Connor i dette spørgsmål: "Jeg var personligt ikke enig med Mirror's End Hanging -kampagne, men jeg lod den overvældende konsensus om kontoropfattelse sejre." Daily Mirror foretog sin egen meningsmåling om offentlighedens holdning til at hænge. Af 39.666 læsere, der afgav en mening, var 25.845 imod at hænge. Men i 1962 viste de offentlige meningsmålinger, at landet som helhed var stærkt tilhænger af at beholde dødsstraf. Da hængningen blev afskaffet i 1965, blev avisen rost for at hjælpe med at gøre det muligt. (73)

Under undersøgelserne af Royal Commission on Press i juni 1961 indrømmede Cecil King, at Cudlipp og selv besluttede Mirror Groups redaktionelle strategi. Cudlipp tilføjede, at: "Mr. King og jeg mødes ofte; vi kender hinandens sind, og politikken i vores papirer er blevet afgjort i mange år." Ifølge Cudlipp begrænsede dette ikke friheden for flere venstreorienterede medarbejdere som Cassandra og Vicky. "Da Vicky tegnede tegnefilm for os, kan jeg ikke huske en enkelt lejlighed, hvor han var enig i avisens politik, og Cassandra, måske var miles væk fra det, men begge får handlefrihed." (74)

Kom ned til Mirror -kontoret og fandt Kennedy Jones i fuld gang, og efter de sædvanlige barselsangst producerede det første eksemplar kl. 21.50. Det ser et lovende barn ud, men tiden vil vise, om vi er på en vinder eller ej.

På grund af meget held og lykke og mange loyale medarbejdere, er Dagligt spejl er indtil nu den eneste journalistiske fiasko, som jeg har været forbundet med.

Katastrofe kan ofte ændres til at sejre ved ændring i taktik. Evnen til at vide, hvornår du bliver slået, er meget mere værdifuld end evnen til at tro, at du ikke bliver slået, når du er. Jeg havde i mange år en teori om, at en daglig avis for kvinder var i akut forespørgsel, og jeg startede en. Kvinder vil ikke have deres eget dagblad.

Det var endnu et eksempel på de fejl, som en ren mand havde gjort ved diagnosticering af kvinders behov. Nogle mennesker siger, at en kvinde aldrig rigtig ved, hvad hun vil. Det er sikkert, at hun vidste, hvad hun ikke ville. Det ville hun ikke Dagligt spejl. Det gjorde.

Jeg blev vist ind i et lille rum, hvor en ekstremt smuk pige sad og skrev bogstaver. Så så jeg, at der i døren stod en ung mand, temmelig stærkt bygget, med lyst hår, der fejede i en bølge over panden, massive træk og trængte ind i blå øjne. lige nu smilede hans øjne. "Kom ind," sagde han, hans tone var venlig.

I et par minutter talte vi om Annoncør. Han syntes at vide, at jeg havde få penge at bruge, at mine forhold til bestyrelsen var anstrengte. Herefter kiggede han hårdt på mig. "Hvordan vil du gerne komme videre til et af mine papirer?" spurgte han.

Undertrykte en impuls til at tage hans hænder, løfte ham ud af stolen og hvirvle ham i en vild dans rundt i lokalet, sagde jeg stille: "Det afhænger af, hvilket arrangement vi kunne lave." Han trykkede på en klokke. En lille dreng i uniform dukkede op. "Bed hr. Kennedy Jones om at komme ned et øjeblik," sagde Harmsworth. Vi fortsatte med at tale, og jeg bukkede straks under for den fascination, han skulle trænge over mig i næsten tyve år.

Kennedy Jones kom ind. En helt anden type mennesker, ingen charme af måde eller udtryk - indtil han smilede. Groft formede træk, stift sort hår, snarere en doven måde at bevæge sig på, men en mand, som han direkte talte, udstrålede akut intelligens. Han gav hånd på en uinteresseret måde og spredte sig på Chesterfield -loungen.

Harmsworth rynkede panden. "Jeg vil have nogen til at overtage Dagligt spejl, "sagde han og viste, at han var nødt til at gøre en indsats for at sige det. Hans fiasko, den første dårlige, han havde kendt, gjorde ham ondt." Det fungerer ikke som et papir for kvinder, "fortsatte Harmsworth." Det har lært mig to ting - at kvinder ikke kan skrive og ikke vil læse. Men vi skal gøre noget ved det. Jeg vil gerne se, hvad du kan. "

Hvad angår kvinderne, havde jeg den meget ubehagelige pligt at sende dem væk med tre måneders løn "i betragtning af de ændringer, der skal foretages i avisen." Hvad disse ændringer skulle være, vidste ingen. Kvinderne spurgte mig. Jeg kunne ikke fortælle dem det. De bad om at få lov til at blive. De efterlod små gaver på mit skrivebord. De lagde mig grædende i gangene. Det var en frygtelig oplevelse - som at drukne killinger.

En dag sendte chefen (Harmsworth) en mand (Arkas Sapt) til mig på magasinsiden af ​​sin virksomhed med en seddel, der sagde, at han sandsynligvis var gal, men at jeg måske ville lytte til, hvad han ville fortælle mig. Jeg lyttede. Han fortalte mig, at han kunne udskrive fotografier fra halvtoneblokke på roterende maskiner med hurtig udskrivning. Ingen avis indtil den dato var blevet illustreret regelmæssigt på denne måde. Fotografier blev altid kopieret med blyant eller pen og blæk og udskrevet fra stregblokke. Et papir, der kunne gengive fotografier direkte, ville være en nyhed med en umiddelbar og overbevisende appel. Jeg var af den opfattelse, at denne mand bestemt ikke var gal, selvom den måske var excentrisk, og at det, han havde opdaget, muligvis ville gøre lykken for de, hvis det opfyldte vores test Dagligt spejl. Jeg havde ret. Det gjorde.

Formen og indholdet af Dagligt spejl anbefalede det stærkt til dem, der havde brug for noget for at hjælpe dem gennem deres halvtimes rejse til arbejde om morgenen. Pakket i sporvogn, tog eller omnibus, stod måske op og holdt fast i en rem med den ene hånd, krævede de i den anden, ikke en journal for at vække tanker eller levere seriøs information, men den ene for at underholde dem, optage deres sind behageligt, forhindre da for at tænke. Det var lettere at se på billeder end at læse print. Nyhederne blev vist og formuleret på en måde, der gjorde assimilation enkel. Alt i Dagligt spejl blev beregnet til at være let at absorbere af den mest almindelige intelligens.

Før dette besøg i Tyskland havde jeg altid en snigende fornemmelse af, at der var en stærk understrøm af modstand mod Hitler.

Jeg er nu sikker på, at jeg tog fejl.

Jeg ved nu, at denne mand har den absolutte ubevægelige tillid hos folket.

De vil gøre alt for ham.

De tilbeder ham.

De betragter ham som en gud.

Lad os ikke bedrage os selv i dette land, så Hitler kan blive fjernet af fjender inden for sine egne grænser.

Der er to måder at tabe en krig på. Den anden er at tabe krigen, før den begynder.

Vi har angivet denne fare i flere måneder. Det skal indrømmes.

Hvorfor er en så farlig fare - tydeligt afsløret i Hitlers bog - hvorfor, spørger vi, genkendes det først nu af vores herskere?

Simpelthen fordi, selvom de har læst Hitler (hvilket stadig er tvivlsomt), har de ikke troet på, hvad han har sagt i Mein Kampf.

Uden at tro på ham, uden at kende den slags klare galning, som de har haft at gøre med, har de troet, at det er muligt at afvæbne ham ved smil, håndtryk, pagter og papirstykker.

Hitler er aldrig tilfreds med underkastelse. Hans "mørke sataniske sind" glæder sig over at ydmyge de faldne. Han stempler i ansigtet på sine ofre. Vi kender hans metoder og har studeret hans program. Intet, han gør, overrasker os. Det, der overrasker os, er vores herskers overraskelse her.

De synes aldrig at have mistanke om deres Hitler. Når han svigter dem, kan de bare ikke finde ud af, hvad der er kommet over Führer. Han lovede at være god!

Antag at en hemmelig fascistisk organisation ønskede at drive propaganda med det formål at undergrave moralen. Hvis det havde forstand, ville det ikke gå i gang ved åbent at modsætte sig krigen. Slet ikke. Det ville begynde kraftigt at støtte krigen, og derefter ville det tegne billedet af, at Underhuset er råddent eller korrupt eller inkompetent eller sådan noget, at regeringen er den samme, at cheferne for de væbnede styrker er de samme, i på den måde bevirker en stadig undergravning af den offentlige tillid og en spredning af troen på, at nederlag er uundgåeligt, og hvorfor skulle unødig spild af blod og lidelse fortsætte. Det ville være en fuldstændig forståelig fascistisk teknik.

Jeg kan ikke lide Dagligt spejl og jeg har aldrig kunnet lide det. Det er ikke fordi indenrigsministeren æstetisk frastødes af det, at han advarer det. Jeg har hørt en række ærede medlemmer sige, at det er et hadefuldt papir, et tabloid -papir, et hysterisk papir, et sensationelt papir, og at de ikke kan lide det. Jeg er sikker på, at indenrigsministeren ikke er af den opfattelse. Han kan lide papiret. Han tager sine penge (vinker stiklinger af artikler skrevet af Morrison for Dagligt spejl).

Han (Morrison) er den forkerte mand til at være indenrigsminister. Jeg siger med alvor og alvor, at jeg skammer mig dybt over, at et medlem af Arbejderpartiet skulle være et instrument til den slags.

Hvordan kan vi påkalde befolkningen i dette land og tale om frihed, hvis regeringen gør alt, hvad de kan for at underminere det? Regeringen forsøger at undertrykke deres kritikere. Den eneste måde, hvorpå regeringen kan møde deres kritikere, er at afhjælpe de uretfærdigheder, som befolkningen lider under, og rette deres politik.

Daily Mirror tilhørte oprindeligt Lord Rothermere. Daily Mirror har ikke ændret sig (sin politik) i de sidste fem eller seks år. Dens personale har ikke ændret sig siden dengang, hvor premierministeren skrev for det.

Jeg vil sige, at hvad angår redaktionel politik, Hugh Cudlipp og jeg, der har været direktører sammen i rigtig mange år, arbejder tæt sammen og er generelt enige om, hvilken slags linje vi vil tage. Jeg formoder, at jeg ser ham næsten hver dag, og hvis der dukker noget nyt op, beslutter vi, hvad vi skal gøre, men jeg ser meget sjældent redaktionen. Han ser redaktionen, og redaktionen er ansvarlig over for ham.

Mr. King og jeg mødes ofte; vi kender hinandens sind, og politikkerne i vores papirer har været fastlagt i rigtig mange år; vi vil ikke pludselig være højrefløj i stedet for venstrefløj eller unilateralister i stedet for multilateralister.

Da Vicky tegnede tegnefilm for os, kan jeg ikke huske en enkelt lejlighed, hvor han var enig i avisens politik, og Cassandra, måske var miles væk fra det, men begge får handlefrihed.

(1) Francis Williams, Dangerous Estate: Avisens anatomi (1957) side 140

(2) Alfred Harmsworth, dagbogspost (1. november 1903)

(3) Alfred Harmsworth, Dagligt spejl (1. november 1903)

(4) Matthew Engel, Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) side 148

(5) J. Lee Thompson, Northcliffe: Pressebaron i politik 1865-1922 (2000) side 110

(6) Paul Ferris, House of Northcliffe: Harmsworths of Fleet Street (1971) side 120

(7) Matthew Engel, Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) sider 148-149

(8) Maurice Edelman, Spejlet: En politisk historie (1966) side 3

(9) S. J. Taylor, The Great Outsiders: Northcliffe, Rothermere og Daily Mail (1996) side 81

(10) Adrian Smith, H. G. Bartholomew: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(11) Alfred Harmsworth, Daily Mail (27. februar, 1904)

(12) Matthew Engel, Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) side 148

(13) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 14-18

(14) Donald Zec, Sæt kniven forsigtigt i! (2003) side 30

(15) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 18

(16) Paul Ferris, House of Northcliffe: Harmsworths of Fleet Street (1971) side 186

(17) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 17

(18) Hugh Cudlipp, Gå på vandet (1976) side 51

(19) Adrian Smith, H. Bartholomew: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(20) The Daily Mirror (23. november 1916)

(21) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 227

(22) Anne Chisholm & Michael Davie, Beaverbrook: Et liv (1992) side 215

(23) The Daily Mirror (5. maj 1926)

(24) The Daily Mirror (7. maj 1926)

(25) George Ward Price, Daily Mail (28. oktober 1932)

(26) Tom Jeffery og Keith McClelland, En verden der passer ind: Daily Mail og middelklassen, inkluderet i Virkninger og indflydelse: Essays om mediemagt i det tyvende århundrede (1987) side 48

(27) Harold Harmsworth, 1. Lord Rothermere, Dail Mail (17. september 1923)

(28) Donald Zec, Sæt kniven forsigtigt i! (2003) side 30

(29) Matthew Engel, Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) side 158

(30) Adrian Smith, H. Bartholomew: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(31) Harold Harmsworth, Lord Rothermere, Daily Mail (15. januar 1934)

(32) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 36

(33) The Daily Mirror (9. marts 1936)

(34) Adrian Smith, H. Bartholomew: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(35) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 227

(36) Matthew Engel, Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) side 158

(37) Mick Temple, Den britiske presse (2008) side 38

(38) John Beavan, William Connor: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(39) Hugh Cudlipp, Gå på vandet (1976) side 60

(40) Donald Zec, Philip Zec: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(41) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 44

(42) Hugh Cudlipp, Gå på vandet (1976) side 94-95

(43) William Connor, The Daily Mirror (1. april 1938)

(44) William Connor, The Daily Mirror (21. marts 1939)

(45) Winston Churchill, referat fra kabinettet (7. oktober 1940)

(46) Sir John Anderson, kabinetsprotokol (7. oktober 1940)

(47) Wilfrid Roberts, Underhuset (26. marts 1942)

(48) Cecil King, dagbogsindlæg (12. oktober 1940)

(49) Angus Calder, Folkekrigen (1969) side 288

(50) Martin Walker, Daily Sketches: A Cartoon History of Twentieth Century Britain (1978) side 138

(51) Mark Bryant, Anden Verdenskrig i tegnefilm (1989) side 97

(52) The Daily Mirror (5. marts, 1942)

(53) Francis Williams, Presse, Folketinget og Folket (1946) side 35

(54) Bernard Donoughue & George W. Jones, Herbert Morrison: Portræt af en politiker (1973) side 299

(55) Lance Pris, Where Power Lies: Prime Ministers v Media (2010) side 121

(56) Hugh Cudlipp, Gå på vandet (1976) side 136

(57) Matthew Engel, Tickle the Public: Hundred års populær presse (1996) side 167

(58) Aneurin Bevan, Underhuset (26. marts 1942)

(59) Bernard Donoughue & George W. Jones, Herbert Morrison: Portræt af en politiker (1973) side 300

(60) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 55-56

(61) Mark Bryant, Anden Verdenskrig i tegnefilm (1989) side 141

(62) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 59

(63) The Daily Mirror (September, 1944)

(64) The Daily Mirror (5. juni 1945)

(65) Roy Greenslade, Hvordan aviser tjener profit på propaganda (2003) side 35

(66) R. B. McCallum, Det britiske folkevalg i 1945 (1947) side 205

(67) The Daily Mirror (21. februar 1951)

(68) Hugh Cudlipp, Gå på vandet (1976) side 193

(69) Bill Hagerty, Læs alt om det: 100 sensationelle år med Daily Mirror (2003) side 228

(70) Adrian Smith, H. Bartholomew: Oxford Dictionary of National Biography (23. september 2004)

(71) Roy Greenslade, Hvordan aviser tjener profit på propaganda (2003) side 60

(72) The Daily Mirror (14. april, 1948)

(73) Maurice Edelman, Spejlet: En politisk historie (1966) sider 192

(74) Hugh Cudlipp, interview for Den Kongelige Pressekommission (26 juni 1961)

John Simkin


Dagligt spejl

Det Dagligt spejl er den længst kørende tabloid i Storbritannien med en varieret og til tider kontroversiel historie. Begyndelseslivet i 1903 i regi af Alfred Harmsworth, der dengang ejede Daglig post, papiret har set alt fra anklager om injurier til på et tidspunkt at blive verdens bedst sælgende avis med et rekordgennemsnitligt dagligt salg på over 5.000.000.

Denne tabloid havde typisk en midter-venstre politisk opfattelse og støttede Labour-partiet i valgtiden, og var oprindeligt rettet mod middelklassen, indtil mållæserskaren blev flyttet mod arbejderklassen i 1930'erne for at nå et bredere publikum. Dets søsterpapir er Søndagsspejl.

Tidlige numre bød på prominente forsideannoncer, som gik langt med at hjælpe med driftsomkostningerne. Dette var før det blev omdannet til en illustreret publikation den 26. januar 1904, på hvilket tidspunkt det kort blev omdøbt til 'Dagligt illustreret spejl.'

Harmsworth mente, at hans papir repræsenterede et nyt og unikt perspektiv på markedet, da det var beregnet til at repræsentere kvinders interesse på en måde, som ingen anden nutidig avis gjorde. "Det er ikke bare modebulletin,"skriver han i sin åbningserklæring,"men en afspejling af kvinders interesser, kvinders tankegang og kvinders arbejde."

I 1988 blev papiret trykt i fuld farve for første gang, og i 1996 førte dette til et mindeværdigt nummer, der udelukkende blev trykt på blåt papir, i et marketingstunt med re-branding af Pepsi-dåser.

I 1999 blev Dagligt spejl fusioneret med den regionale avisgruppe Trinity og dannede forlagsgruppe Trinity Mirro, og papiret fortsætter med at udgive med et oplag på over 400.000.

Til denne avis har vi følgende titler i eller planlagt til vores digitale arkiv:

Denne avis udgives af Reach plc i London, London, England. Det blev digitaliseret og først gjort tilgængeligt på det britiske avisarkiv i 6. maj 2014 . De seneste numre blev tilføjet i 24. oktober 2020 .


The Daily Mirror og The Sun

Tabloidaviserne The Sun og The Mirror rapporterede begge lidt om afskaffelsesminderne.Det, der blev anført, var meget konservativt i tonen og deltog knap i bredere debatter. Dette fravær er især vigtigt, da disse to aviser er blandt de mest læste i Storbritannien og fylder en betydelig del af avislæsertallet.

De små søjletomme dedikeret til erindringerne angiver den lave prioritet, der blev givet til toårsdagen. Batchelors (The Mirror 25/03/2007: 18) rapport om James Jones, biskop i Liverpool, og hans kommentarer om mordet på Anthony Walker, der er forbundet med arven fra slaveri, får kun to centimeter plads. Rapporten om spørgsmålet om en undskyldning for slavehandelen overvejes, men kun i form af at bruge argumenterne til yderligere at forringe billedet af tidligere premierminister Blair (The Mirror, anon 26/03/2007: 8). Titlen, 'Skam. men ingen undskyldning: Blair vil ikke sige undskyld for slavehandel ', repræsenteres mere for at fremhæve den tidligere premierministers mangel på modgang til krigen i Irak, snarere end et folkedrab, som kun delvist sluttede to hundrede år tidligere. Paradoksalt nok kørte Mirror deres antiracisme, 'Hope not Hate bus tour' under mindehøjtidelighederne, men valgte ikke at forbinde de to begivenheder.

Solen fremhævede kun mindesmærkerne i en artikel, 'Kirken markerer afslutningen på slaveriet' (anon 25/03/2007: 10). Med beretning om en gudstjeneste i Durham -katedralen er det kristent perspektiv på afskaffelsen fremhævet, og specifikt måderne, hvorpå 200 -årsdagen ville 'få folk til at tackle branchens arv, herunder eksempler på menneskehandel og undertrykkelse over hele kloden.' Arven efter slaveri i det britiske samfund gennem racisme, fordomme og ulighed betragtes ikke.


New York Daily Mirror

Det New York Daily Mirror var en amerikansk morgentabloidavis, der først blev offentliggjort den 24. juni 1924 i New York City af William Randolph Hearst -organisationen som en kontrast til deres almindelige broadsheets, Aften Journal og New York amerikaner, senere konsolideret i New York Journal amerikansk. Det blev oprettet for at konkurrere med New York Daily News som dengang var en sensationel tabloid og den mest cirkulerede avis i USA. Hearst foretrak broadsheet -formatet og solgte Spejl til en associeret virksomhed i 1928, kun for at købe den tilbage i 1932.

Hearst hyrede Philip Payne væk fra Daglige nyheder som administrerende redaktør for Spejl. Paynes cirkulationsbygningsstunts varierede fra at genoplive den opsigtsvækkende Hall-Mills-drabssag til at sponsorere og være passager på Old Glory, transatlantisk flyvende rekordforsøg, hvor han blev dræbt. [1] Tidligt sluttede flere lyse unge forfattere og fotografiske journalister sig til Dagligt spejl, såsom Ring Lardner, Jr., Hy Peskin og den politiske kommentator Drew Pearson. [2] Digteren-sangskriveren Nick Kenny var avisens radioredaktør, og Edward Zeltner bidrog med en klumme. Sladderkolumnisten Walter Winchell og administrerende redaktør Emile Gauvreau blev begge hyret væk fra New York Evening Graphic, byens tredje opsigtsvækkende tabloid. Winchell fik sit eget radioprogram og syndikerede i sin bedste alder - 1940'erne og begyndelsen af ​​1950'erne - i mere end 2000 dagblade.

Under de tre tabloids 'oplagskrig i 1920'erne, ledelse af Spejl vurderede, at indholdet var 10% nyheder og 90% underholdning. For eksempel Spejl og Grafisk begge havde afsat betydelige ressourcer til udnyttelse af skandale med gentagne historier om begivenheder som skilsmissesagen mod ejendomsmægleren Edward West "Daddy" Browning, der i en alder af 51 år havde giftet sig også med den 16-årige Frances Belle "Peaches" Heenan som konstant dækning af årtiets berømtheder som Rudolph Valentino, Babe Ruth og Charles A. Lindbergh. I 1930'erne blev Dagligt spejl var en af ​​Hearst Corporation's største papirer med hensyn til oplag. Avisen blev dog aldrig en væsentlig rentabel ejendom, da dens indtjening hovedsagelig var bestemt til at understøtte virksomhedens vaklende eftermiddagspapirer, og i de senere år faldt den væsentligt på trods af mange bestræbelser på at vende tingene.

På trods af at den havde den næsthøjeste daglige oplag for en amerikansk avis dengang, den Dagligt spejl lukket i 1963, efter den 114-dages avisstrejke i New York City 1962–63 (hvilket også bidrog til død Herald Tribune, det Journal-amerikansk og World-Telegram og The Sun). [2] Den 16. oktober 1963 blev Dagligt spejl udgav sit sidste nummer. [3] Den Dagligt spejl navnerettigheder blev på det tidspunkt erhvervet af dets rival Daglige nyheder. [4]

Den 4. januar 1971 genoplivede forlaget Robert W. Farrell New York Daily Mirror kun i navn, som en tabloid, udgivet i Long Island City, Queens. Med et lavt budget [4] stod papiret over for forhindringer fra Daglige nyheder [5] (fra hvem den havde erhvervet Dagligt spejl navnerettigheder efter Daglige nyheder lad dem bortfalde). [4] Denne nye iteration af Dagligt spejl ophørte med at offentliggøre den 28. februar 1972.


20. århundrede Rediger

Det Dagligt spejl blev lanceret den 2. november 1903 af Alfred Harmsworth (senere Lord Northcliffe) som en avis for kvinder, drevet af kvinder. Deraf navnet: han sagde: "Jeg har til hensigt, at det virkelig også skal være et spejl af det feminine liv på dets grav som på dets lettere sider. At være underholdende uden at være useriøs og seriøs uden at være kedelig", [1] og også inviteret mænd til at læse det. Det kostede en krone.

Det var ikke en umiddelbar succes. I 1904 besluttede han at gøre det til en pictore -avis og ændre masthovedet til The Daily Illustrated Mirror og lavede Hamilton Fyfe -redaktør, der derefter fyrede alle de kvindelige journalister. [2] Dette navn løb fra 26. januar til 27. april 1904 (numre 72 til 150) og vendte derefter tilbage til The Daily Mirror. Det første nummer havde ikke reklamer på forsiden som tidligere, men i stedet nyhedstekst og indgraverede billeder (af en forræder og en skuespillerinde), med løfte om fotografier indeni. [3] To dage senere blev prisen sænket til en halv skilling og til masthovedet blev tilføjet: "Et papir til mænd og kvinder". [4] Denne kombination var mere vellykket: ved nummer 92 var den garanterede oplag 120.000 eksemplarer [5] og ved nummer 269 var den vokset til 200.000: [6]

Harmsworth solgte avisen til sin bror Harold Harmsworth (fra 1914 Lord Rothermere) i 1913. I 1917 blev prisen forhøjet til en krone. [7] Oplaget fortsatte med at vokse: i 1919 solgte nogle numre mere end 1 million eksemplarer om dagen, hvilket gjorde det til det største daglige billedpapir. [8]

I midten af ​​1930'erne blev Spejl kæmpede - det og Post var de største tab af cirkulationskrigen i begyndelsen af ​​1930'erne, der så Daily Herald og Daily Express etablere cirkulationer på mere end to millioner, og Rothermere besluttede at sælge sine aktier i det.

I slutningen af ​​1930'erne flyttede avisen sig fra at være en konservativ, middelklasseavis til et venstreorienteret papir for arbejderklassen. Det Spejl var det første britiske papir, der vedtog udseendet af New York -tabloiderne. I 1939 solgte den 1,4 millioner eksemplarer om dagen.

Det blev truet med lukning i 2. verdenskrig, fordi Churchill mente, at en tegneserie gjorde grin med flåden. Tegneserien viste en sømand klamre sig til et stykke vrag. Det angreb spild af benzin og andre varer, som sømænd forsøgte at bringe over Atlanterhavet og undgå at blive dræbt af tyske ubåde. [9]

Det Spejl'Masselæser i arbejderklassen havde gjort det til Storbritanniens mest solgte daglige tabloidavis. I 1960 købte den Daily Herald (arbejderbevægelsens populære dagblad), da den købte Odhams i en af ​​en række overtagelser, der skabte International Publishing Corporation (IPC). Det Spejl ledelsen ønskede ikke Herald konkurrerer med Spejl for læsere og lancerede det i 1964 igen som et mellemmarkedspapir, der nu hedder Sol. Da det ikke lykkedes at vinde læsere, blev Sol blev solgt til Rupert Murdoch - som straks relancerede det som en mere populistisk og sensationel tabloid som en direkte konkurrent til Spejl. I 1978, Solen overhalede Spejl i omløb, og i 1984 the Spejl blev solgt til Robert Maxwell.

Efter Maxwells død i 1991 blev Spejl gennemgik en langvarig krise, før den fusionerede med den regionale aviskoncern Trinity for at danne Trinity Mirror i 1999. I de senere år er avisens oplag også blevet overhalet af Daglig post.

Daily og Sunday Mirror er nu trykt i Watford og Oldham af Trinity Mirror.

21. århundrede Rediger

I 2002 blev Spejl ændrede sit masthead-logo fra rødt til sort, fordi udtrykket "rød top" er et navn på en sensationel massemarkedstabloid. Nogle gange var den blå. Den 6. april 2005 kom den røde top tilbage.

Under den daværende redaktør Piers Morgan modsatte den sig invasionen af ​​Irak i 2003 og kørte mange forsider kritiske over krigen. Det gav også økonomisk støtte til antikrigsprotesten 15. februar 2003, betalte for en stor skærm og leverede tusindvis af plakater.


The Daily Mirror - Historie


Det Daily Mirror Historisk arkiv udvider det 'massemarked' indhold, der er tilgængeligt i Gale Historical Newspapers. Det Dagligt spejl (arbejderklassen) og Daglig post (middelklasse) udfordrede broadsheet dominans af aviser som f.eks Tiderne og The Telegraph, der gav både en alternativ opfattelse og journalistisk stil, der fortsatte med at dominere det britiske avismarked i anden halvdel af det tyvende århundrede.

"Det Spejl er en sensationel avis. Det beklager vi ikke. Vi tror på den opsigtsvækkende præsentation af nyheder og synspunkter, især vigtige nyheder og synspunkter, som en nødvendig og værdifuld offentlig service i disse dage med masselæserskare og demokratisk ansvar […] Sensationalisme betyder ikke at fordreje sandheden. Det betyder en levende og dramatisk præsentation af begivenheder for at give dem en kraftig indvirkning på læserens sind ”. 1

Sylvester Bolam, redaktør af Dagligt spejl, 1949.

Startet af Alfred Harmsworth (senere Lord Northcliffe) i 1903, The Dagligt spejl var indflydelsesrig i ændringen af ​​de britiske avisers forløb i anden halvdel af det tyvende århundrede og blev Storbritanniens bedst sælgende dagblad i 1949. Konsistent venstreorienteret og populistisk for at afspejle synspunkterne fra dets målgruppe i arbejderklassen, det giver et modspil til mere konservative aviser, der dominerede slutningen af ​​det nittende og begyndelsen af ​​det tyvende århundrede, som f.eks Tiderne og The Telegraph.

Det Dagligt spejl blev oprindeligt startet som en journal for respektable kvinder, drevet af et helt kvindeligt personale, der sigter mod et tidligere forsømt massemarkedspublikum, der ikke blev taget hånd om af de store dagblade rettet mod den professionelle (mandlige) læser. Northcliffe havde fejlvurderet publikum, og den første version af Spejl var en økonomisk katastrofe. Kombinationen af ​​dårlig dømmekraft, teknologisk udvikling inden for roterende tryk og succesen med illustrerede papirer som f.eks Grafisk førte til en ændret tilgang. Kort sagt blive til Dagligt illustreret spejl, blev det helt kvindelige personale udskiftet, og det flyttede til en journalistisk stil og visuel præsentation lånt fra de succesrige amerikanske dagblade: dristige overskrifter, sensationelt indhold og daglig sprog.

I 1914 overtog Northcliffe ejerskabet af Spejl til sin bror Harold Harmsworth (Lord Rothermere), da han udvidede sit eget avis ejerskab med nye opkøb, bl.a. Tiderne. Rothermeres højreorienterede politik så papiret skifte et stykke tid, og læsertallet faldt blandt dets centrale arbejderklasselæsere. I løbet af denne tid har Spejl'S største rival var et andet Northcliffe -papir: the Daglig post. Mellem de to aviser havde Northcliffe's fanget massemarkedspublikummet: begge populistiske i naturen, den Daglig post var primært rettet mod middelklasselæseren, mens Spejl taget hensyn til arbejderklassen. Det Spejl blev den første virkelig 'nationale' avis i Storbritannien, da den åbnede en regional trykoperation i Manchester for at betjene det nordlige England og Skotland, frem for en avis, der blev distribueret rundt om i landet fra London.

Fra og med 1934 førte en eftersyn til Spejl for at blive den bedst sælgende dagblad i Storbritannien i 1949, og i 1951 solgte den over 4,5 millioner eksemplarer om dagen, mere end det dobbelte af Daglig post. I løbet af denne tid har Spejl havde adskilt sig fra sine konkurrenter ved at blive skamløst populistisk og blive den foretrukne avis for almindelige mennesker. Det introducerede den taktik, der blev brugt af amerikanske aviser, der fulgte med 'gul' journalistik med fokus på sensation, enkelt sprog og typografiske ændringer som fede overskrifter for at fange blikket. Strategien gav pote, da dens nye redaktionelle holdning - kritiske embedsmænd og deres institutioner - gav genklang hos massepublikummet under Anden Verdenskrig, og den opnåede en af ​​de største læserskarer blandt de væbnede styrker under krigen.

Den overvældende økonomiske succes af Daglig post og Dagligt spejl i midten af ​​det tyvende århundrede-hovedsagelig på grund af de lukrative reklameindtægter, der blev opnået fra et massemarkedslæserskare i en tid med voksende forbrugerisme-startede en ændring i britiske aviser og journalistik. Mange andre dagblade bevæger sig mod en tabloid tilgang, da forretningsmodellen blev mere og mere tiltalende, og dem der ikke begyndte at kæmpe. Mens Spejl fortsatte med at være succesrige, andre betydningsfulde rivaler, der forblev tættere på traditionelle 'massemarkedsbroadsheets' (såsom Daily Herald) forsvandt.

Det Spejl begyndte at falde i fremtrædende grad efter 1960'erne, da det ikke lykkedes at bedømme den indflydelse, fjernsynets og ungdomskulturens fremgang ville have på avislæserskaren. Da han forsøgte at bevæge sig lidt mere og mere, da arbejderklassen blev bedre uddannet og mere velhavende, bevægede den sig i den forkerte retning og begyndte at miste sit publikum, ikke hjulpet af dengang formand Cecil King brugte den som talerør for at fremme sine egne politiske ambitioner. Dette blev forværret ved fremkomsten af ​​en ny generation af tabloidaviser, ledet af Solen: som var en relancering af det mislykkede Daily Herald at Mirror Group havde solgt til Rupert Murdoch et par år før. I 1978, Solen havde overhalet Spejl som den bedst sælgende dagblad.

Efter et årti med faldende popularitet og det politiske sving til konservatisme i slutningen af ​​1970'erne forlod avisen catering til et mindre publikum, The Spejl blev solgt til Robert Maxwell i 1984. Da Maxwell uventet døde i 1991, blev Spejl blev efterladt med betydelig gæld, hvilket førte til dets køb af Trinity Group i 1991 og dannede Trinity-Mirror-gruppen (nu Reach PLC). På trods af tilbagegangen på et mere og mere konkurrencedygtigt marked siden 1980'erne er det fortsat en af ​​de mest historisk betydningsfulde aviser i britisk historie, hvilket førte til ændringen i tilgangen, der gjorde det til en markant stemme blandt et marked, der tidligere var domineret af bredbladene.

1 Bingham, Adrian og Conboy, Martin: Tabloid Century: The Popular Press in Britain, 1896 til i dag (Oxford, Peter Lang Ltd., 2015), s.15.

VP of Primary Sources publishing, Seth Cayley, giver et dybere kig på Mirror Historical Archive:



Foto: Barn i sømandsdragt af Hartsook studios, til salg på eBay. Bud starter ved $ 74,95.

Bemærk: Dette er et encore -indlæg fra 2011.

Tålmodighed er en forudsætning for at være stillfotograf, og det er også vigtigt for dem, der mejeri. Begge kræver lange ventetider og forberedelse til det vigtige øjeblik, hvor det rigtige billede bliver skudt eller en malkeko giver mælk. Fred Hartsook praktiserede styrke og tålmodighed som både en af ​​de vigtigste californiske fotografer i slutningen af ​​1910'erne og begyndelsen af ​​1920'erne og som en af ​​de bedste malkekøbønder i Los Angeles -området i 1920'erne.

Hartsook stammer fra en lang række fotografer. Hans bedstefar skabte angiveligt det første fotografi monteret på et kort i USA, og hans far praktiserede også med succes kunsten i slutningen af ​​1800'erne. Hartsook kom ind i forretningen i 1904 med et studie i Los Angeles centrum på 542 S. Broadway. I 1916 ejede og drev han 11 fotostudier i hele USA.

Del dette:

Sådan her:


Spejlarkivet

Velkommen til verdens største ’s største Daily Mirror -arkiver helt tilbage til 1900, da denne populære tabloidavis først blev lanceret. En original Mirror -avis er en fantastisk mindegave til særlige lejligheder og tilbyder virkelig enestående indsigt i aktuelle begivenheder og interesseområder på tidspunktet for udskrivning.

Daily Mirror blev grundlagt i 1903, og inden for ti år blev det Storbritanniens næsthøjeste cirkulerende morgenavis, dels takket være dets design til at bruge billeder på sine overskriftssider. I maj 2012 fusionerede Daily Mirror og Sunday Mirror til den eneste titel på syv dage om ugen, vi kender i dag. Vores Daily Mirror -tilbage -numre stammer helt tilbage fra starten, helt frem til i dag, alt perfekt bevaret, så du kan købe et stykke historie, der skal findes i mange år fremover.

Gamle Daily Mirror -aviser er et populært titelvalg på grund af metoden til at rapportere, lovende at være underholdende uden at være useriøs og seriøs uden at være kedelig, hvilket stadig er rigtigt i dag.


Det New-York spejlosv. (New York, NY)

Fuld titel: New-York Mirror and Ladies & rsquos Literary Gazette (1823-1831) New York -spejlet (1831-1842) Det nye spejl i litteratur, underholdning og undervisning (1843-1844) Det ugentlige spejl (1848-1845) New York -spejlet (1845-1847) American Literary Gazette og Weekly Mirror (1847-1857?) Aftenspejlet (1844-1898)

Udstedt: New York -spejlet: Vols. I -XX (2. august 1823-1842) Det nye spejl: Vols. I - III (8. april 1843 - 28. september 1844) Aftenspejlet: Vols: I -? (7. oktober 1844 - 1858?) Det ugentlige spejl: Vols. Jeg -? (12. oktober 1844 - 1845 eller 1847?) (Bind III løber 11. oktober 1845 - 4. april 1846)

Redaktør (er): George Pope Morris, Nathaniel Parker Willis osv.

Udgiver (e): GP Morris og N. P. Willis osv. (1823-1842 udgaver trykkes og udgives af Daniel Fanshaw.)


The Daily Mirror - Historie

Ja, hun var kvinden, der holdt britiske soldater smilende gennem deres dystereste timer, og der kommer en historie i tankerne, der bedst illustrerer hendes effekt på dem i de væbnede tjenester. En britisk ubåd var blevet angrebet og var lammet og magtesløs på bunden af ​​havet.Havstrømme hvirvlede rundt om fartøjet, og der var altid en chance for, at fjenden ville slippe ind for drabet. Besætningen indenfor forventede fuldt ud, at fartøjet skulle blive deres grav, men vidste, hvordan de ville bruge deres sidste øjeblikke. En anmodning blev sendt til kaptajnen. Ubådene ville leve ud af den tid, der stod og stirrede på billeder, i øjeblikket i sit pengeskab, af en fantastisk smuk kvinde fra Eastleigh, Hampshire. Deres kommandant var forpligtet, og billederne af den yderst sexede Christabel Leighton-Porter, alias & quotJane, & quot blev distribueret.

Utroligt nok havde denne særlige maritime hændelse en lykkelig slutning. Det var til sidst muligt at flyde den ramte sub igen, og besætningen vendte tilbage til sikkerheden på tørt land. Og dette er kun en af ​​snesevis af lignende fortællinger, der afslører, hvordan A-grade-aktiverne hos denne fornemme Hampshire-dame var et direkte hit med de væbnede styrker.

Nævn Christabels navn til yngre generationer i dag, og du vil helt sikkert modtage blanke udseende. Men virkningen af ​​hendes brede smil og fantastiske fysiske statistik om WW II -tropper kan ikke undervurderes. I kampen mod fascismen var det praktisk talt lige så vigtigt at opretholde servicepersonals moral i et klima af ubarmhjertig død, rationering og ødelæggelse som at have nok ammunition.

Christabel var ganske enkelt Storbritanniens første bona fide sexbombe. Hun var model for Daily Mirror's Jane -tegneserie. Hver dag var den lækkert kurvede karakter og hendes gravhund Fritz involveret i et kort, lethjertet eventyr. Ramme for ramme ville lag af hendes tøj på mystisk vis (måske ulogisk) blive skuret og efterlade Jane helt bar, nogle gange foran en hel bataljon. (Hvilket var præcist pointen!)

Tegnefilmens fremtrædende var sådan, at ubådskaptajner fik kopier af strimlerne uger i forvejen, så deres besætninger ikke gik glip af nogen afgørende udvikling — det var disse strimler, der blev givet ud af kommandanten i historien om den dødsdømte mænd relateret ovenfor. Der kan ikke nægtes, at en sexinteresse for & quotthe boys & quot i krigens mørke dage var afgørende. Men krigsførelse drevet af hastende hormoner var ikke noget nyt. Du behøver kun at kaste et øje over historien for at se Paris blive hård i navnet på Helen af ​​Troja og den store romerske soldat, Anthony, der svinger sit sværd rundt for sin kærlighed til Cleopatra. Selvom Jane bestemt fik mandlige hjerter til at banke hurtigere, beboede hun tydeligvis en smudfri zone. Der var en følelse af uskyld over tegnefilmene og heltindenes ære forblev altid uklar.

Som inspiration for Jane var fotografier af Christabel overalt, slået på væggene i rodhaller og barer over hele landet. Hendes billede blev malet på flyvemaskiner og dybet på jeeps. Fanpost oversvømmede Daily Mirror's Fleet Street -kontorer, og hver gang hun optrådte personligt, endte hun i midten af ​​et brusende hav af uniformer.

I en gestus med ultimativ støtte til krigsindsatsen lavede Christabel sin første nøgen fotosession for spejlet lige efter D-Day. Et par dage senere, højt over det allieredes skub i Frankrig, cirklede et ensomt fly, før det tabte fede bundter af avisen til tropperne, der kæmpede nedenfor. Der fulgte en forståelig stilstand i kampene, før den genoptoges med en vis fornyet kraft. Da billederne nåede tropper i Burma, registrerer historien, at den 36. division stormede seks miles frem på en dag.

Christabel forblev lidt forskrækket over den stærke reaktion, som hendes figur og ansigt fremkaldte, men glædede sig tydeligvis over, at hendes skønhed drev bombeflybesætninger gennem farlige angreb over Den Engelske Kanal og dybt ind i Tyskland. Hun huskede at transfiksere et helt regiment under et optræden og registrere 62 ægteskabsforslag på en uge. "Jeg tænkte ikke engang over det," sagde hun om det seksuelle aspekt ved sit arbejde. & quot Hvor jeg end har været, har folk spurgt, hvorfor det var så populært. Det er noget, jeg aldrig har kunnet svare på. Det blev gjort på en sådan måde, der gjorde Jane til en rigtig person. Det var mere, hvad du ikke så, ikke hvad du gjorde. Jeg blev altid behandlet med den største respekt. & Quot

Ved en samling af veteraner fra Anden Verdenskrig ved Special Operations Executive 60 -års jubilæum stod SOE -mænd og stirrede på hendes stadig smukke ansigt og mobbede derefter forsigtigt efter autografer. Senere skulle hun findes siddende omgivet af beundrere, der mindede med en stak af hendes semiclad -snap fra den æra. De behandler mig stadig som om jeg er 18 eller 19. Nostalgi fortsætter bare. De spiste mig praktisk talt levende. . & quot

Der er historie om historie, der viser omfanget af Christabels popularitet og dragning. Et ud af snesevis af breve, hun modtog gennem årene, fortæller, hvordan udmattede og traumatiserede soldater, der vendte tilbage til East Anglia fra det forfærdelige slag ved Arnheim, blev tilbudt bade og senge, men bare ville læse om Jane. & quot De snublede af flyet. nogle af dem kyssede græsset, alt hvad de ønskede var Daily Mirror, & quot siger hun.

Hun blev født tvilling i 1919 og var et af 11 børn, hvoraf kun otte overlevede. Christabel minder om et meget mindre Eastleigh, omgivet af marker og hegn, hvor hun kunne vokse til at elske landskabet og uden for dagene, uden pleje i verden, spille tennis og svømme. Den store forvandling i Christabels liv fandt sted lige efter hun forlod skolen. Hun gik til sin søster i London og besluttede at tjene et par pund ved at modellere for kunststuderende. Da jeg først poserede nøgen, føltes det temmelig mærkeligt. Men jeg indså hurtigt, at hvad kunstnerne angik, kunne jeg lige så godt være en blomstervase, så jeg følte ikke, at jeg var blevet slidt. & Quot

I mellemtiden producerede tegneren Norman Pett en ugentlig enkelt ramme i London Daily Mirror med titlen & quotJane's Journal — The Diary of A Bright Young Thing. & Quot Hans kone var hans originale model, men hun var en ivrig golfspiller og hendes kærlighed til linkene svingede sin beslutning om at plumpe op til plus-fours frem for at stille op til pinups. Så i 1940 stødte Pett på en nøgen Christabel strålende foran en klasse elever på sin gamle kunstskole. "Det er Jane," udbrød han. Og partnerskabet og en ny racere tegneseriestribe blev født. Pett havde skabt den originale Jane helt tilbage i 1932, og hun optrådte første gang i spejlet den 5. december samme år. I 1938 begyndte Don Freeman at skrive til tegneserien og tilføjede dens kontinuitet. Jane blev tegnet i en simpel tegneseriepennestil, der meget lignede posten –WW I (1919) tegnefilm af Rene Giffey (1884-1965) og hans franske samfundsmagasinkolleger og deres lineære efterkommere, 1930'ernes Spicy pulps indeholdende kunstnere som Max Plaisted (Diana Daw), Joseph Sokoli (Polly of the Plains) og Adolphe Barreaux (Sally Sleuth). Mængden af ​​fare omkring Jane var altid mild, og mængden af ​​hud, hun afslørede og hendes egen bevidsthed om hendes rolle i hendes uheld, cyklede op og ned gennem årene — den grundlæggende tommelfingerregel var, at hun var mere uvidende om hende seksualitet, jo mere hud kunne hun vise. I 1948 overtog Petts assistent Michael Hubbard tegneserien, og Pett dedikerede sig til en ny strippekarakter, & quotSusie, & quot, som han tegnede for Søndagens afsendelse. Hubbard forsøgte at opdatere Jane med en Rip Kirby – stylet realisme, men hans ændringer blev mødt med faldende interesse fra britisk publikum, der fik sådan en dobbelt-tage sex-seret komedie andre steder, herunder fjernsyn. Til sidst, den 10. oktober 1959, forsvandt Jane efter at have giftet sig med sin skønhed.

Christabel reflekterede, & quot Unge mennesker kan ikke forstå, hvad al balladen var. Men under krigen var der en anden stemning, forskellige følelser. Jane havde en kultfølelse. Det var så vigtigt for drengene. Jeg elskede den ballade, der blev lavet af mig. Men jeg var altid overrasket over stripens popularitet. Og da folk sagde 'Åh, ved du ikke, hvor meget Jane betyder for os?', Blev jeg overvældet. & Quot

Alligevel var tegnefilmstrimlen og personlige optrædener kun halvdelen. Bygget på bagsiden af ​​hendes dækning — eller rettere hendes mangel på dækning — in The Daily Mirror, Christabel havde også et enormt vellykket sceneshow. Da Hitlers bomber regnede ned over London, flygtede thespianerne fra West End til steder, hvor der var sikrere brædder at træde, og efterlod mange teatre stjerneløse. Da de flyttede ud, dansede Christabel og hendes leggie -korpiger ind, og med stor effekt. De var i stand til at trinvise en lov, der forbød nøgne kvinder at bevæge sig rundt på scenen ved at hvile hende ud på en slæde, parade hende rundt og derefter skubbe hende af igen. "Det var et ganske frækt show for de dage," huskede Christabel. En kvindepige stod i vingerne med en pels til mig. & quot

Hvis underholdningen var tæt på kno, blev Christabels rejse hjem med den virkelige Fritz ofte til en hvid-knoketur. Hun cyklede en del af vejen og undgik bomber med sin hund siddende i en forreste kurv. Showet turnerede store dele af landet, og en travl rejseplan blev endnu mere hektisk ved invitationer til at besøge serviceinstallationer, uanset hvor hun spillede.

Christabels yndlingsøjeblik fra berømmelsen om at være Jane opstod, da den sexede showgirl for en gangs skyld var klædt på i modsætning til den daværende Lord Chamberlain. "Fortæl mig min kære," spurgte kongehusets overhoved, "hvad gør du i din handling?" "Godt," forklarede Christabel, & quotat et trin vender jeg ryggen til publikum, tager min bh af og dækker derefter mine bryster med mine hænder, mens jeg vender mig rundt. & quot Der var en øjeblikkelig stilhed, før kongens sidemand svarede: "Du må have meget store hænder."

Christabel døde den 6. december 2000.

Genoptrykt fra En stribe for sejr af Ali Kefford [originalartikel].


Se videoen: The News Agenda Explained: The PM is being urged to sack Priti Patel